Census 2010 - Arab Americans

| Home | Add | American Lebanese | | Fun & EntertainmentLebanese Books | Lebanon Index | Lebanese Tourism Attractions  |  Useful Links | Useful Tools | |

Funny Videos Fun Facts Interact Resources

Jokes Scenes Motivational Add/Contact
Get our updates on: Facebook | Google + | Twitter | Tumblr |
Check Out

My Work Break

Follow berro on Twitter

ACT to foster happiness, peace, prosperity, and tolerance in the Middle East

 

 

Updated on 12/15/09

Please distribute widely among the Arab American Communities |    الرجاء النشر الواسع عبر الجاليات العربية الاميريكية

Bookmark and Share

 

 

12 مارس/ آذار، 2010

 

 

 

استمارات التعداد السكاني لعام 2010 في طريقها للوصول إلى 120 مليون صندوق بريد في كل أنحاء البلاد.

الإجابة عن 10 أسئلة وإرسالها بواسطة البريد، و10 دقائق تقضيها في التعداد يمكن أن توفّر الملايين على دافعي الضرائب

 

ستصل نماذج استمارات التعداد السكاني لعام 2010  هذا الأسبوع إلى 120 مليون صندوق بريد وذلك في الفترة 15-17 مارس/ آذار،  استمراراً  للتعداد السكاني المنصوص دستورياً على إجرائه كل عشر سنوات ولمراسم مدنية يرجع تاريخها إلى عام 1790.

يحثّ السيد روبرت م. غروفز، مدير مكتب التعداد، المجتمعات على ملء استمارات التعداد وإعادتها في أسرع وقت ممكن من تسلّمها، وصرّح بأنها  " واحدة من أقصر الاستمارات في أيامنا وتوجه 10 أسئلة فقط وتحتاج إلى حوالي 10 دقائق لتعبئتها- غير أنّ الفوائد التي تعود منها على مجتمعكم هائلة." والواقع أنّ بيانات التعداد تساعد على تحديد كيفية توزيع أكثر من 400 بليون دولار من الاعتمادات المالية الفدرالية على الحكومات القبلية وحكومات الولايات والحكومات المحلية كل سنة، بما فيها اعتماد التمويل للمدارس والطرق والرعاية الصحية وغيرها من برامج الخدمات الاجتماعية البالغة الأهمية.

ويضيف السيد غروفز أنّ إعادة السكان استمارة التعداد بالبريد يمكن أن توفّر مئات الملايين من الدولارات على دافعي الضرائب.  ويوضح قائلا:" إن الحصول على الردود عن طريق البريد أقل كلفة بكثير من إرسال مندوبي التعداد للطرق على أبواب الأسر التي لم تبعث بردودها."  فالمتابعة من بيت إلى بيت لإحصاء الأسر في الفترة من مايو/ أيار إلى يوليه/ تموز سوف تتطلّب توظيف حوالي 000 650 من أفراد التعداد وتتكلّف أكثر من 2,3 بليون دولار.

 

الأمر سهل:  نظرة على نموذج التعداد السكاني لعام 2010

تتضمّن المجموعة البريدية للتعداد السكاني رسالة تقديمية واستمارة التعداد ومظروفا مدفوعا رسم البريد لإعادة الرد. ويوجه تعداد 2010 الأسئلة التالية:

1- عدد الأشخاص المقيمين في المسكن.

2- أي أشخاص إضافيين يحتمل أن يقيموا فيه اعتبارا من 1 أبريل/ نيسان 2010.

3- ما إذا كان المسكن ملكا للمقيم أو مستأجَرا.

4- رقم الهاتف ( للاتصال في حال وجود أسئلة للمتابعة من قبل مكتب التعداد ).

5- الاسم.

6- الجنس

7- العمر وتاريخ الميلاد

8- ما إذا كان الساكن من أصل إسباني.

9- العرق.

10- ما إذا كان الشخص يقيم في مكان آخر أحياناً.

 

وتتوافر أدلة للمساعدة اللغوية بـ 59 لغة، منها اللغة العربية، في المراكز المحلّية للمساعدة في ملء النماذج أو على الموقع 2010Census.gov. ويمكن للسكان أيضا الاتصال بأحد مراكز المساعدة الهاتفية في ملء النماذج على الرقم 6868-872-866-1(بالإنجليزية).  وكذلك يوفر الموقع 2010Census.gov شريطا إعلاميا للفيديو باللغة العربية يشرح فيه خطوة بخطوة تعليمات ملء نماذج التعداد.

ملء الاستمارة عملية مأمونة:  بياناتك الشخصية سريّة بحكم القانون

إنّ بيانات التعداد هي الأساس الذي تقوم عليه الديمقراطية التمثيلية في أمريكا، التي تضمن إعادة تخصيص المقاعد في الكونغرس كل 10 سنوات وفقا للعدد الإجمالي للسكان في كل ولاية.  وجميع الردود على التعداد سرية، ويحميها القانون، ولا يمكن إطلاع أي شخص عليها. إذ لا يستطيع مكتب التعداد بحكم القانون إطلاع أي جهة، بما في ذلك الوكالات الفدرالية الأخرى وأجهزة إنفاذ القوانين، على ردود فرادى المجيبين. ويقسم جميع الموظفين في مكتب التعداد اليمين على عدم إفشاء البيانات وعلى حماية سريتها مدى الحياة.

 

يمكن الحصول على مزيد من المعلومات، ومجموعات المواد الإعلامية الإلكترونية، والنشرات الإخبارية، وصحائف الوقائع، والمواد متعددة الوسائط، من غرفة أنباء مكتب التعداد على شبكة الانترنت في الموقع .2010Census.gov

 

   XXX

 

 

 

FOR IMMEDIATE RELEASE

March 12, 2010


 

 

2010 Census Forms Set to Arrive in 120 Million Mailboxes Across Nation

                             Responding By Mail to 10 Question,10 Minute Census Could Save Taxpayers Millions

      2010 Census forms will arrive this week in 120 million mailboxes between March 15-17 ― continuing the constitutionally mandated, once-a-decade population count and civic ceremony that dates back to 1790.

      Census Bureau Director Robert M. Groves is urging communities to fill out and return their census forms as soon as they receive them. “It’s one of the shortest forms in our lifetime asking just 10 questions and should only take about 10 minutes to complete ― yet the benefits to your community are enormous.”  In fact, census data help determine how more than $400 billion in federal funds are distributed to tribal, state and local governments every year ― including funding for schools, roads, health care and other critical social service programs.

      Groves adds that if residents mail back the census form, they could help save hundreds of millions of taxpayer dollars.  “It’s a lot less expensive to get responses back by mail than it is to send census takers to knock on doors of households that failed to respond,” he explains.  Following up door-to-door to count households from May to July will require hiring about 650,000 census workers and cost more than $2.3 billion.

      It’s Easy: A Look at the 2010 Census Questionnaire

      The census mailing package includes a cover letter, the 2010 Census form and a postage-paid return envelope. The 10 questions are basic and should take about 10 minutes to complete. The 2010 Census asks the following questions:  

 

1.     The number of people living in the residence

2.    Any additional people that might be living there as of April 1, 2010

3.    Whether the residence is owned or rented

4.    Telephone number (in case the Census Bureau has follow-up questions)

5.    Name

6.    Sex

7.    Age and date of birth

8.    Whether of Hispanic origin

9.    Race

10.   Whether that person sometimes lives somewhere else                      

 

Language Assistance Guides in 59 languages, including Arabic are available at local Questionnaire Assistance Centers or at 2010Census.gov.  Residents can also call a Telephone Questionnaire Assistance centers at 1-866-872-6868 (English).  The 2010Census.gov site also provides an informational video in Arabic explaining step-by-step instructions for filling out the census form.

It’s Safe: Your Personal Information is Confidential by Law

 

Census data are the basis for America’s representative democracy, ensuring that Congress is reapportioned every 10 years based on a state’s total population. All census responses are confidential; they are protected by law and not shared with anyone. By law, the Census Bureau cannot share respondents’ individually identifiable answers with anyone, including other federal agencies and law enforcement entities. All Census Bureau employees take the oath of nondisclosure and are sworn for life to protect the confidentiality of the data.

 

 

 

 

 

للنشر الفوري

الوجه الجديد لأمريكا

 

          تغيرت التركيبة العرقية والإجتماعية للولايات المتحدة بشكل ملحوظ  منذ عام 2000 ومن المتوقع أن يستمر التغيير في التزايد بعد الإحصاء السكاني لعام 2010. يسعى مكتب الإحصاء السكاني لتحقيق خطوات مهمة لإعلام ومساعدة مجموعة كبيرة من الجاليات العرقية  والجاليات التي تتحدث لغات مختلفة، بما في ذلك الجهود المبذولة لضمان مشاركة الجالية العربية الأمريكية.

          تعد وسائل المساعدة اللغوية أحد الطرق التي يأمل من خلالها مكتب الإحصاء السكاني وشركاؤه في الحصول على مشاركة المزيد من الناطقين باللغة العربية. سوف يوفر الدَّليل اللغوي مساعدة باللغة العربية للإجابة على إستمارة الإحصاء المكتوبة باللغة الإنجليزية. كما توجد كتيبات، صحيفة وقائع، وأسئلة شائعة عن الإحصاء 2010 باللغة العربية متوفرة للتحميل على الموقع الإليكتروني: 2010Census.gov

          يقوم مكتب الإحصاء السكاني بجهود كثيرة لإعلام العرب الأمريكيين بتوفر تلك الموارد الجديدة وأهمية ملء الإستمارة . سوف تبدأ حملة الإعلانات التي ستشمل جميع الولايات  في يناير (كانون الثاني) وسيستمر بثها إلى أن ترسل إستمارة الإحصاء السكاني بالبريد في مارس (آذار) لعام 2010.  وتشمل الحملة إعلانات باللغة العربية في التليفزيون والإذاعة والصحف ووسائل الإعلام العربية الأمريكية على الإنترنت التي توضح الفوائد المباشرة للإحصاء السكاني. تقرر بيانات الإحصاء عدد المقاعد التي تشغلها كل ولاية في مجلس النواب الأمريكي، كما تساعد في توزيع ما قيمته أكثر من 400 مليار دولار لتمويل المستشفيات المحلية ووسائل النقل والمدارس وخدمات الطوارئ.

تعتبر العديد من المنظمات العربية الأمريكية وقادة المجتمعات المحلية حاليا بمثابة شركاء لمكتب الإحصاء على المستوى القومي للمساعدة في إحصاء الجالية العربية.  في هذا المجال تبذل هيلين سمحان، مديرة المعهد العربي الأمريكي (AAI) الذي يعتبر الشريك الرسمي لمكتب الإحصاء السكاني نشاطا واسعا في توعية الجالية بأهمية الإحصاء ومزاياه. فهي تنصح أفراد الجالية  بالقول: " إعتبار الإحصاء خطوة سهلة وآمنة ومهمة  يمكن أن تتخذها من أجل تدعيم قوة أسرتك، وحيّك ومجتمعك".

          بالإضافة إلى ذلك، أظهر وزير التجارة غاري لوك تقديرا خاصا للجالية العربية بزيارة قام بها لديربورن  في ولاية ميشيغان، إذ حث قادة المجتمع على توعية الجالية  بمدى أهمية الإحصاء السكاني لعام 2010 والمساعدة في إزالة المفاهيم الخاطئة المتعلقة بمكتب الإحصاء. وقال، "إن الإحصاء السكاني 2010 لن يكون مجرد إنعكاس جيد على بلدنا فحسب بل سيكون له تغيير جذري على شكل البلاد خلال السنوات المقبلة."

 

          إستمارة الإحصاء السكاني لعام 2010 هي أقصر إستمارة  في تاريخ الإحصاء، تشمل فقط على عشرة أسئلة قصيرة تتضمن معلومات عن الإسم والعمر وتاريخ الميلاد والعرق وما إذا كان المشاركون يمتلكون البيت الذي يقيمون فيه أم يستأجرونه. ليست هناك أسئلة عن وضع الإقامة أو أرقام الضمان الإجتماعي أو الإنتماءات السياسية أو الدينية.  وجميع الإجابات سرية و لن تستخدم إلا لغايات إحصائية.

          لمزيد من المعلومات عن الإحصاء السكاني لعام 2010 ٬ يرجى زيارة الموقع الإليكتروني : 2010Census.gov

 

 

 

 

 

FOR IMMEDIATE RELEASE

 

 

 

Changing Face of America

 

The U.S. ethnic and racial composition has significantly changed since 2000 and is projected to continue growing after the 2010 Census. The Census Bureau is making important strides to inform and assist a wide variety of ethnic communities and language groups including outreach efforts to the Arab American community. 

One way the U.S. Census Bureau and its partners hope to increase participation of Arabic speakers is through language assistance materials.  Language Assistance Guides will provide in-language help to answer the English-language census form.  Additionally, Arabic-language 2010 Census brochures, fact sheets, and frequently asked questions are available for download on the Census Bureau Web site, www.2010census.gov

The Census Bureau is increasing efforts to inform Arab Americans about these new resources and the importance of filling out the form. A national advertising campaign will launch in January and continue airing when the census forms mail in March of 2010. The campaign includes Arabic-language advertisements on TV, radio, print, and online Arab-American media outlets that explain the direct benefits of the census. The data decides how many seats each state occupies in the House of Representatives, and helps allocate over $400 billion in funding to community hospitals, transportation, schools, and emergency services. 

Several Arab American organizations and community leaders currently serve as national partners to help reach this audience.  Helen Samhan, director of the Arab American Institute (AAI), an official Census Bureau partner, has been very active in educating the community about the importance and benefits of the census.  She advises community members to “consider it one easy, safe and important step you can take to empower your family, your neighborhood, your community.”

            In addition, Commerce Secretary Gary Locke recognized the community with a visit to Dearborn, Mich. where he urged community leaders to spread the word about the 2010 Census and help fight misperceptions. He states, “The 2010 Census won't just be a reflection of our country. It will actually shape it profoundly in the years to come.”

The 2010 Census form will also be the shortest in history, with only ten short questions asking for information such as name, gender, age, date of birth, race, and whether respondents own or rent their home.  There are no questions about immigration status, Social Security Numbers, or political and religious affiliations.  All responses are confidential and used for statistical purposes only. 

   For more information about the 2010 Census, visit http://2010.census.gov

 

 

 

Dear all,

Please distribute widely among all your Arab Americans friends and family.  Being counted in 2010 Census is critical.

www.berro.com

FOR IMMEDIATE RELEASE

CENSUS 2010 SEEKS PARTNERSHIPS WITH ARAB AMERICAN ORGANIZATIONS

Washington, D.C. July 14, 2009- Arab American Institute’s Helen Samhan shares the benefits of partnering with the Census Bureau for the 2010 Census outreach efforts.  The Census Bureau seeks over 100,000 partnerships for the 2010 Census with organizations, religious institutions, businesses, schools, etc. to increase the reach of the Census, especially in small hard-to-reach communities. 

The Arab American Institute (AAI), the lead organization representing Arab Americans’ policy and community interests, was founded in 1985 by James Zogby.  Samhan is the Executive Director of AAI and has been working alongside the Census team to encourage Arab American participation in the Census for the past 20 years. 

“It is definitely a positive action for organizations in the Arab American community to become active in the 2010 Census,” says Samhan.   It is an opportunity to promote civic leadership within the community and introduces organizations and their members to the local political decision-makers.

Arab American organizations can also educate their audiences about the benefits of the 2010 Census for the development of hospitals, schools, police stations, roads and other critical community services as well as stress the value of a complete count for projections of Congressional figures. 

Samhan suggests working with the local Census offices to produce bilingual brochures and to get local non-profit and religious organizations involved. “Arabic language networks are extremely important because the hardest to enumerate people in the states would be those who tune in to Arabic language networks,” added Samhan. 

To ease the process, a new shorter form has been introduced; residents only answer ten easy questions.  It is important to realize that every person must be counted whether he/she is a citizen or non-citizen, documented or undocumented for the purpose of bettering each individual community. 

The Census Bureau guarantees total privacy and confidentiality. In addition, with the new presidency, there is newfound hope to involve recently arrived immigrants, who in the past might have felt excluded from government affairs such as the Census.  The Census Bureau hopes that partnering with local Arab American organizations will bring a greater sense of inclusion to these recent immigrants.

Bookmark and Share  

Click for the Census Logo attached in Arabic and English: Arabic - English

Contact:

Cristina Martinez

Elena Lauterbach

Allied Media Corp

5252 Cherokee Avenue, Suite 200
Alexandria, VA 22314

(703) 333-2008 

 

 

Home

 

  F        E

 

Surf more pages for the funniest video clips, most hilarious jokes, most interesting facts,......., fun games, quotes, and more useful and beneficial content.

 

*